Προσπάθεια ώστε οι ανατιμήσεις να επιβληθούν σταδιακά μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013 επιχειρούν οι Διοικήσεις των Οργανισμών
Εως και 25% αναμένεται να είναι ακριβότερα τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών αλλά και του σιδηροδρόμου, που θα ισχύσουν από το πρώτο τρίμηνο του 2013.
Ετσι, το αργότερο έως τον ερχόμενο Μάρτιο η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα μέσα που στοιχίζει σήμερα 1,40 ευρώ και έχει διάρκεια 90 λεπτών θα φτάσει το 1,75 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ θα φτάσει το 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια, τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.
Την επιβολή των αυξήσεων επιβεβαιώνουν πηγές του υπουργείου Υποδομών, οι οποίες, πάντως, σημειώνουν ότι καταβάλλεται προσπάθεια αυτές να επιβληθούν σε... δόσεις, ώστε, σε περίπτωση που συμφωνήσει η τρόικα, τα εισιτήρια να μην αυξηθούν απευθείας κατά 25% αλλά σταδιακά.
Για την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εμφανίζει ήδη έστω και οριακή κερδοφορία, οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι η διαπραγμάτευση του συγκεκριμένου όρου του μνημονίου θα είναι πιο εύκολη.
Oσον αφορά στον ΟΑΣΑ, αντίστοιχη διαπραγμάτευση θα γίνει μόνο εάν στο τέλος του έτους οι εταιρείες εμφανίσουν ισοσκελισμένα οικονομικά αποτελέσματα, έχοντας εκμηδενίσει δηλαδή τα ελλείμματα. Ηδη τα οικονομικά στοιχεία των συγκοινωνιακών εταιρειών εμφανίζονται βελτιωμένα τόσο λόγω των περικοπών στις αποδοχές των εργαζομένων όσο και του περιορισμού του συγκοινωνιακού έργου κυρίως των λεωφορείων.
Συγκεκριμένα, ο Ομιλος ΟΑΣΑ εμφάνισε λειτουργικό έλλειμμα ύψους περίπου 8 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο τρίμηνο του χρόνου, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο το έλλειμμα έφτανε τα 30 εκατομμύρια. Στελέχη των εταιρειών μάλιστα εκτιμούν ότι τα ελλείμματα που υπολογίζεται ότι θα εμφανίσει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), θα υπερκαλυφθούν από το πλεόνασμα της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), οδηγώντας σε ισοσκελισμένα οικονομικά αποτελέσματα τον Ομιλο.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ