Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

"Nα απαντήσουμε για ακόμη μια φορά σε παθογένειες που έχουν γεννηθεί στην ανώτατη εκπαίδευση"

Ο Ανεξάρτητος Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ομιλών στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση επί της αρχής του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων», ανέφερε ότι επιχειρούμε, σήμερα με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, να απαντήσουμε για ακόμη μια φορά σε παθογένειες που έχουν γεννηθεί κατά την πορεία των τελευταίων τριάντα χρόνων ιδιαίτερα σε έναν ευαίσθητο τομέα που είναι η ανώτατη εκπαίδευση. Εν συνεχεία αναφερόμενος στα μεστά νοήματος λόγια του Πλατών «πάσα γαρ επιστήμη, χωριζομένη αρετής, πανουργία και ου σοφία ή», τόνισε ότι η συμπεριφορά κάθε προσώπου που παίζει ένα ρόλο στην κοινωνία, πρέπει να συνδέεται άμεσα με την έννοια της αρετής.
            Ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι από την εποχή της κατοχύρωσης της Δημοκρατίας, όπου ο νόμος 1268/1982 που αφορούσε τα πανεπιστημιακά ιδρύματα ήλθε να αντικαταστήσει τον αυταρχισμό που κυριαρχούσε τότε, μέχρι σήμερα διαπιστώνουμε την ύπαρξη  προβλημάτων και παθογενειών που ενδεχομένως να μας οδηγούν σε ένα ολιγαρχικό σύστημα εκπαίδευσης στην ανώτατη εκπαίδευση. Μήπως τελικώς η έλλειψη εσωκομματικής δημοκρατίας στα πολιτικά κόμματα ευθύνεται για την κακή ποιότητα του δημόσιου πολιτικού βίου και  το ίδιο το πολιτικό σύστημα με τη σειρά του ευθύνεται για την ύπαρξη των μεγάλων προβλημάτων στην ανώτατη εκπαίδευση;
 Δεν είμαστε εμείς που ιδρύσαμε πληθώρα ανώτατων σχολών, οι οποίες παράγουν άνεργους επιστήμονες που δεν τους έχει ανάγκη η αγορά; Μήπως τελικώς δεν δόθηκε το απαιτούμενο βάρος σε επιστήμες όπως είναι η νανοτεχνολογία και η ρομποτική, επιστήμες που πραγματικά συμβάλλουν στην εξέλιξη και των επιστημών και της οικονομίας; Λέγεται ότι θα είχαμε 3% λιγότερη ανεργία αν οι σχολές μας πραγματικά είχαν μία σχέση με τις ανάγκες της αγοράς.
            Ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε: «Tο μεγάλο ερώτημα είναι τι πανεπιστήμιο θέλουμε. Επιθυμούμε πανεπιστήμιο δημοκρατικό, προσπελάσιμο από όλες τις κοινωνικές τάξεις  που θα συμβάλλει στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των νέων ανθρώπων ή τελικώς επεξεργαζόμαστε τη διολίσθηση στην ιδιωτική εκπαίδευση και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που σε τελική ανάλυση θα δημιουργηθούν από τους πλούσιους αυτής της χώρας όταν τα δικά τους τα παιδιά θα πηγαίνουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού;»
            Επικαλούμενος τα λόγια του Ευάγγελου Παπανούτσου ότι η εκπαίδευση θέλει το νομοθέτη της, ανέφερε ότι μέχρι σήμερα δεν βρήκε το νομοθέτη της γιατί αν παρακολουθήσει κανείς όλα αυτά που έχουν συμβεί αντί να αντιμετωπίσουμε μ’ έναν τρόπο αποφασιστικό όλα αυτά τα χρόνια αυτά τα φαινόμενα, κάθε φορά επιχειρούμε μία θεσμική παρέμβαση που η ζωή έχει αποδείξει ότι στο τέλος το ίδιο το πολιτικό σύστημα δεν την υλοποιεί γιατί όλοι γνωρίζουμε πόσοι νόμοι και  θεσμοί έχουν ψηφιστεί, χωρίς ωστόσο να έχουν υλοποιηθεί.
            Όλοι γνωρίζουμε ότι αυτή τη στιγμή οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι ένας «χάρος» που περνάει πάνω από την ψυχή των νέων ανθρώπων, ωστόσο εάν σήμερα δώσουμε τη δυνατότητα στο μαθητή λυκείου να επιλέγει να παρακολουθεί τα μαθήματα που επιθυμεί, είναι βέβαιο ότι οι αίθουσες θα είναι άδειες, διότι ακριβώς γνωρίζουμε ότι οι μαθητές θα βρίσκονται στα φροντιστήρια, τα φροντιστήρια που πραγματικά συμβάλλουν στην αφαίμαξη της οικονομίας της ελληνικής οικογένειας.
Υπάρχει χρόνος ώστε η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας που κάνουν να δουν μια σειρά ζητημάτων που μπορούν να δώσουν κοινό τόπο, γιατί η οποιαδήποτε μεταρρύθμιση θέλει και τη στήριξη των περισσότερων πολιτικών δυνάμεων.
Το  ελληνικό DNA, διαθέτει τεράστιες δυνατότητες διότι οι περισσότεροι νέοι που έχουν φύγει και διαπρέψει στο εξωτερικό είναι απόφοιτοι ελληνικών Πανεπιστημίων. Η Ελλάδα κατέχει παγκοσμίως την εικοστή πέμπτη θέση ανάμεσα σε διακόσια τριάντα ερευνητικά κέντρα όσον αφορά  δημοσιεύσεις  σε διεθνή περιοδικά. Συνεπώς η ισοπεδωτική λογική στο βωμό της προώθησης κάποιων επιλογών δεν θα έπρεπε να λειτούργει απαξιωτικά για τα ελληνικά Πανεπιστήμια που πραγματικά παρουσίασαν και λάθη και αδυναμίες κάτω από την ανοχή του πολιτικού συστήματος, αλλά προσφέρουν  σημαντικό πνευματικό έργο.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία επιχειρεί μια προσπάθεια με θετικά σημεία, θα πρέπει να δει με νηφαλιότητα και κατανόηση και τις προτάσεις, σε ό,τι αφορά την εξουσία που παρέχεται σ’ αυτό το Συμβούλιο που δεν θα είναι τελικώς μόνο ελεγκτικό αλλά και διοικητικό, καθώς επίσης και την εκλογή του Πρύτανη και των κοσμητόρων από το διδακτικό προσωπικό, όπως πρότεινε ο βουλευτής κ. Σπύρος Βούγιας. Εάν η εν λόγω πρόταση γίνει αποδεκτή η μεγάλη πλειοψηφία του Κοινοβουλίου θα στηρίξει την εν λόγω  μεταρρύθμιση, όπου η ίδια η ζωή θα δείξει εάν έχει πραγματική βάση, προοπτική και περιεχόμενο. Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Κουρουμπλής επεσήμανε την ανάγκη να δοθεί ιδιαιτέρως βάρος στην έρευνα και με εθνική συμμετοχή. Επίσης ανέφερε ότι ο  Γερός της Δημοκρατίας μιλώντας για τη δωρεάν παιδεία έλεγε ότι η Ελλάς δεν έχει πρώτες ύλες. Σήμερα  αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα διαθέτει  πρώτες ύλες και εδώ πρέπει η Κυβέρνηση να προσδιορίσει απνευστί τις ΑΟΖ που προσδιορίζουν τον ορυκτό πλούτο της χώρας. Η Ελλάδα διαθέτει πνευματικούς ανθρώπους γι’  αυτό πρέπει να αξιοποιήσουμε όλους αυτούς τους νέους που βιώνουν σήμερα το μαρτύριο της παρατεταμένης εφηβείας ζώντας κάτω από το οικογενειακό περιβάλλον γιατί δεν τους δίνουμε τη δυνατότητα να πετάξουν με τα δικά τους φτερά. Είναι οι νέοι με τα περισσότερα προσόντα από κάθε άλλη γενιά, αλλά τους δίνουμε τις λιγότερες ευκαιρίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου